Založ si blog

Z novej knihy významného amerického psychológa Howarda Gardnera A Synthesizing Mind sme pre vás vybrali krátku ukážku:

„Aj napriek tomu, že myšlienka viacerých inteligencií (MI) zaujala mnoho ľudí na celom svete, neznamenalo to automaticky, že všetci pochopili podstatu tejto teórie. I napriek mojim bezpočetným snahám po celé roky odstrániť nesprávne výklady, veľa som si tým nepomohol. Ba čo viac, keď som sa viackrát zamýšľal nad motívmi konania tých, kto sa oháňal teóriou MI, pochopil som, že túto myšlienku často zneužívali a deformovali. Ako uvádzam v tejto knihe nižšie, práve zjavné zneužívanie ma viedlo k tomu, aby som proti tomu vystupoval verejne a tieto nepríjemné epizódy na dlhé desaťročia ovplyvnili celý môj život. Ba čo viac, v dôsledku deformovania mojich myšlienok, prestal som skúmať ľudské poznanie ako psychológ a už celé štvrťstoročie sa snažím pochopiť a propagovať etickú stránku akýchkoľvek intelektuálnych a kreatívnych prejavov.“

Nevideli ste niekde Grétu?

22.02.2021

Starý vtip o tom, že najlepší politický režim je ten, ktorý dokáže vyriešiť problémy, ktoré sám vytvára, sa vrátil do obehu. Presviedčame sa o tom denno-denne v podaní super-vlád i tej, ktorej platíme dane . Neviditeľný nepriateľ najvyspelejšej krajiny je rovnako nebezpečný aj pre tú, ktorú nazývame rozvojovú. Všetko sa akosi pomiešalo do jednej chaotickej guči. [...]

Rozpamätávanie

29.01.2021

Otázka ľudskej pamäte je pre históriu rovnako dôležitá, ako stohy dokumentov v archívoch. Možno je ešte dôležitejšia, pretože nesie nezmazateľné stopy individuálnych zážitkov. To, čo nedokáže zachytiť žiaden dokument. Spomienky na utrpenie obetí vojny boli spracované už v mnohých memoároch, dokumentárnych i umeleckých dielach. Väčšina z nich sa však týkala [...]

Pamäť, pred ktorou neunikneš

27.01.2021

27. januára 1945 oslobodili vojaci Červenej armády nacistický vyhladzovací tábor Auschwitz-Birkenau neďaleko poľského Osvienčimu. Už šestnásť rokov je tento deň na celom svete pamiatkou na obete holokaustu. Podľa najnovších historiograficých údajov bolo počas II. svetovej vojny na území Európy okolo 42 tisíc podobných „zariadení“, ktorými prešlo od 15 do 20 [...]

ukrajina

ONLINE: Pistorius: Rusi vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

zuby, zubár, čeľustný ortopéd, strojček, zubný strojček

Najvychytenejšie destinácie zubnej turistiky: Hrozí exodus Slovákov za lacnejším chrupom? Pozor na riziká, hovoria experti

25.04.2024 05:00

Kým pre našincov sú často výhodnejšie ceny za hranicami, za slovenskými zubármi cestujú pacienti aj z USA.

eurobooks

...za hranicami literatúry

Štatistiky blogu

Počet článkov: 46
Celková čítanosť: 83896x
Priemerná čítanosť článkov: 1824x

Autor blogu